Άλλο ένα NLP Certification πρόγραμμα, τελείωσε … Ε και λοιπόν

Άλλο ένα NLP Certification πρόγραμμα , τελείωσε και ενώ σκέφτηκα να γράψω για αυτή την εμπειρία από την πλευρά του trainer, αναρωτήθηκα γιατί θα ενδιέφερε κάποιον να ξέρει τι έγινε και τι γνωρίζουν πλέον και οι νέοι Practitioners μαζί με τους παλιότερους η τι συμβαίνει στο διάστημα των 4 μηνών εκπαίδευσης τους.

Με ρωτούν δε, «μα δεν βαρέθηκες να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά;». «Δεν είναι το ίδιο πράγμα» τους απαντώ «διότι συνεχώς και με τις νέες επιστημονικές μελέτες εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο». Oμως το πιο σημαντικό είναι ότι το κάθε γκρουπ στην πορεία τους για το certification απαρτίζεται από διαφορετικούς ανθρώπους, με διαφορετικό σκεπτικό και στόχους πράγμα το οποίο προσδίδει τη διαφορετικότητα και την πρόκληση για τον καθένα από εμάς να δουλέψουμε χρησιμοποιώντας το ίδιο το σύστημα NLP προς την κατεύθυνση που μας προδιαγράφουν και να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο των δεξιοτήτων τους.

Τα τελευταία 10 χρόνια δουλεύουμε στην nlpgreece® ώστε να ενημερώνουμε σωστά και έγκυρα το ελληνικό κοινό και να μυούνται στο σύστημα NLP τις τεχνικές και τις εφαρμογές του, ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες και ιδιώτες , με κατασταλαγμένη γνώση και επιστημονική κατάρτιση.

Ο κλάδος της νευροεπιστήμης (neuroscience) έχει προχωρήσει και μέσα από τις μελέτες, τα ερευνητικά πειράματα στα εργαστήρια αποδεικνύουν κάθε μέρα τη σημασία της γνώσης της επιστήμης του νου , Ο νευροβιολόγος και συγγραφέας Manfred Spitzer ασχολείται με το θέμα του πώς οι ενήλικες μαθαίνουν, και αναφέρει ότι: αν γνωρίζεις πως δουλεύει ο εγκέφαλος τότε γνωρίσεις τι ωθεί και καθορίζει τον άνθρωπο να λειτουργεί και να συμπεριφέρεται με τον τρόπο που λειτουργεί. Κι αν ξέρεις αυτό τότε ξέρεις πώς να διαχειρίζεσαι θέματα που αφορούν εσένα τον ίδιο αλλά και σε σχέση με τους άλλους πιο αποτελεσματικά.

Μέσα από θεωρητική τεκμηρίωση, και ασκήσεις οι ενδιαφερόμενοι ξεκινούν κσι μυούνται στην επιστήμη του νου, δηλαδή πως δουλεύει το μυαλό, τους μηχανισμούς με τους οποίους αναπτύσσονται οι δυνατότητες μας, καθώς και τις παγίδες τις οποίες εμπεριέχουν και στις οποίες συχνά πέφτει ο κόσμος.

Μαθαίνουν να παρατηρούν τι γίνεται στο μυαλό τους, να καταλαβαίνουν σημάδια και να αναπτύσσουν την αντιληπτικότητά τους, να αναγνωρίζουν και να παίζουν με τα ίδια τα παιχνίδια του μυαλού τους να εντοπίζουν την πορεία που διανύει η σκέψη τους, μέχρι να αποτυπωθεί σε λόγια ή σε μια συμπεριφορά και να ξέρουν πως να επιδρούν στον τρόπο που σκέφτονται και πώς να ξεδιπλώνουν και να ψάχνουν τα κομμάτια που απαρτίζουν τις συμπεριφορές. Και υπάρχουν συμπεριφορές όπου αξίζει να θαυμάσουν τον εαυτό τους, όπως επίσης συνειδητοποιούν ότι υιοθετούν κα συνήθειες οι οποίες τους κάνουν να κολλούν. Και είναι θεαματικό να μπορούν να ανακαλύπτουν μόνοι τους το γρανάζι που κολλά.

Οπως είναι θεαματικό γα τον καθένα μέρα με τη μέρα να διαπιστώνουν το σημείο τροπής και αλλαγής, Τιατί το πραγματικό μάθημα δεν έγκειται στο να μάθεις ένα νέο τρόπο συμπεριφοράς, αλλά στο γεγονός ότι έχεις αλλάξει το σκεπτικό σου και τη στάση σου απέναντι σε καταστάσεις, επιβεβαιώνει ο νευροβιολόγος Gerald Hüthner. Σε μια από τις διαλέξεις τους σχετικά με το ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να εισάγεις νέα γνώση στο κεφάλι σου. τονίζει ότι «Για να μάθεις και να στηρίζεις ένα νέο σκεπτικό χρειάζεται να διατρέξουν τη νευροφυσιολογία νέες εμπειρίες . Απαραίτητη προϋπόθεση γι αυτό είναι να υπάρχει χώρος ελεύθερος εκεί.»

Η διερεύνηση του εαυτού τους ώστε να μπορούν να τα βρίσκουν με τον ίδιο τους τον εαυτό κατά αρχάς είναι το πρώτο βήμα ώστε να έχουν μπούσουλα και να μπορούν να προχωρήσουν με τους μηχανισμούς διερεύνησης και της συμπεριφοράς άλλων ανθρώπων και τη διαχείριση καταστάσεων που προκύπτουν στην επαφή μαζί τους.

Καθημερινά θέματα που απασχολούν τους ενδιαφερόμενους, μπαίνουν στο τραπέζι να αναλυθούν και να επαναξιολογηθούν. Όπως για παράδειγμα αναρωτιούνται «Πολύς κόσμος δεν χρωστά καλό. Πάντα βρίσκουν να που κάτι να κάνουν κριτική και αυτό ενοχλεί πολλές φορές’». Μαθαίνουν έτσι να ξέρουν πώς να μην μπαίνουν στα τρυπάκια των άλλων εύκολα, να βάζουν τα όρια τους, πώς να περιφρουρούν τις αποφάσεις τους κα τις ενέργειες τους ώστε ότι και να τους πει κάποιος να μη μπαίνουν σε κατάστασης να απολογηθούν. Απλά να ξέρουν τι να ρωτήσουν και πώς να απαντούν έξυπνα, πώς να γίνονται ετοιμόλογοι , πώς να έχουν την κατάλληλη κουβέντα την κατάλληλη στιγμή η και πώς να λέν «όχι» με κομψότητα και διακριτικότητα ,κι όχι μόνο, αλλά και πώς να διακρίνονται για την αρχοντιά με την οποία περνούν τις θέσεις τους και την ικανότητα τους να γίνονται αποδεκτοί και να ενδυναμώνουν το προσωπικό εκτόπισμα μέσα από εξαιρετικά λεπτούς και επιδέξιους χειρισμούς. Επιπλέον πώς να διευρύνουν και να ξεφεύγουν από στεγανά κλισέ κα στερεότυπα.

Κάθε μέρα προστίθεται και κάτι καινούργιο στην γνώση του μυαλού, όπως το να μαθαίνουν να απεγκλωβίζονται από αρνητικές σκέψεις τους και πεποιθήσεις που τους περιορίζουν και τους φρενάρουν, να αποδυναμώνουν τους δισταγμούς τους, τα διλλήματα τους και να κυοφορούν μια πλατφόρμα νέων δεξιοτήτων για να προχωρήσουν να κατασκευάσουν το τέλειο αποτύπωμα των στόχων τους απαλλαγμένοι από καταστάσεις που τους έβαζαν σε μια διαδικασία να κάνουν ένα βήμα μπρος και μετά να σταματούν, να μην ολοκληρώνουν η να επιστρέφουν σε παλιές συνήθειες. Επιπλέον μαθαίνουν να αναγνωρίζουν ποιες είναι οι παγίδες στη διαδρομή για την επίτευξη των στόχων τους και όταν προκύπτουν αναποδιές, ως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής , πώς να τις χειρίζονται.

Άλλο ένα γκρουπ ανθρώπων, παίδεψε το μυαλό τους σε ιδέες και προσεγγίσεις που τους επιτρέπει να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και να ξέρουν τι να κάνουν ακόμη και όταν υπήρχε η αίσθηση οτι δεν μπορούσαν τίποτα άλλο να κάνουν.

Ε και λοιπόν;.. και τι έγινε;
Απλά είμαι περήφανη στην ιδέα ότι μοιράστηκα μαζί τους άλλη μια τέτοια εμπειρία.
Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου Ph.D.
Global Master NLP Licensed Trainer
nlpgreece®