Πως να μετατρέψετε μια επίσκεψη του πελάτη σας σε μια μοναδική εμπειρία

αναδημοσίευση άρθρου
ΙΩΑΝΝΑ ΤΖΙΓΚΑ
Link άρθρου

Σας έχει τύχη να μυρίσετε ένα άρωμα και να σας θυμίσει κάτι; Να ακούσετε μια μουσική και να ανατρέξει κάπου η σκέψη σας ; ‘Η, ακόμη ,να επισκεφτειτε έναν χώρο και να ῾῾ταξιδέψετε῾῾ νοητά σαν να βρίσκεστε κάπου άλλου, λόγω του ότι η μουσική, η διακόσμηση, τα αρώματα, οι άνθρωποι που υπήρχαν εκεί, σε ταξίδευαν κάπου άλλου;

Και όλα αυτά γιατί τα παραπάνω ερεθίσματα άγγιξαν τις βασικές ΣΑΣ αισθήσεις !!!

>> Όραση
>> Ακοή
>> Όσφρηση
>> Αφή
>> Γεύση

Έρευνες στην νευροβιολογία του ατόμου έχουν δείξει πως για να ῾῾καταγραφεί ῾῾κάθε γεγονός στο μυαλό μας, η πληροφορία πρέπει να περάσει στον εγκέφαλο μας μέσω των βασικών μας αισθήσεων. Διεγείροντας τα συναισθήματα μέσω των αισθήσεων ενεργοποιείτε εκείνο το μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τις αναμνήσεις και την απόλαυση. Έτσι, επιτυγχάνετε η σύνδεση του brand σας, με τις επιθυμητές, για εσάς, εικόνες και ερεθίσματα.

Ίσως κάποιοι από εσάς να αναρωτιέστε …. μπορούμε άραγε μέσα στο κομμωτήριο να αγγίξουμε αυτές τις 5 βασικές αισθήσεις και να μετατρέψουμε την επίσκεψη του πελάτη σε εμπειρία;

 

Κομμωτήρια κι Αισθήσεις

Τα κομμωτήρια είναι οι χώροι που οι αισθήσεις χορεύουν. Πάμε να δούμε πως…

Ας ξεκινήσουμε με την Όραση : Με τα δύο τρίτα όλων των αισθητήριων κυττάρων στο σώμα μας να συγκεντρώνονται στα μάτια μας, είναι ευνόητο γιατί η όραση θεωρείται ως η πιο σημαντική από όλες τις ανθρώπινες αισθήσεις!

βλέπω -βλέπουν

Τι βλέπουν ; Δείτε την εικόνα σας, σαν τρίτος. Παρατηρήστε τι βλέπει κάποιος όταν μπαίνει στο σαλόνι σας. Από την υποδοχή, την αναμονή, τις εικόνες που βλἐπουν οι πελἀτες μέσα στον χὠρο, όπως επίσης και τις εικόνες που θα μοιραστείς μαζί του στην διαδικασία της διάγνωσης, πριν δημιουργήσεις το δικό τους hair look.

Ας έχουμε στο μυαλό μας ότι  είμαστε στην Digital εποχή και ότι στα Social media ίσως τελικά μας βλέπουν περισσότερα μάτια από εκείνα που μας επισκέπτονται δια ζώσης.

Επιλέξτε εσεις τι θέλετε να βλέπουν, όταν επισκέπτονται το σαλόνι σας ἠ τα social media σας!!

Ομοίως με την αίσθηση της όρασης, ο ήχος που συνοδεύει την εμπειρία που προσφέρει ένα brand είναι σημαντικό να εναρμονίζεται με τον χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, η κλασική μουσική αποπνέει την αίσθηση της πολυτέλειας, προσδίδοντας ένα luxurious ύφος στο χώρο!

 

Ακούν : καλωσορισμα, μουσική του χώρου , λεκτική επικοινωνία μεταξύ της ομάδος, τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις στην επικοινωνία σου μαζί τους, παράγγελμα στο τηλέφωνο, αποχαιρετισμός, κτλ.

Λέγεται ότι το 75% των συναισθημάτων μας πηγάζει από τις μυρωδιές και τα αρώματα γύρω μας.

Πόσες φορές έχετε συνδυάσει μία συγκεκριμένη μυρωδιά με ένα brand ή ένα κατάστημα; Και πόσες φορές έχετε αγοράσει ένα προϊόν, απλώς επειδή η οσμή του σας θύμιζε κάτι από την παιδική σας ηλικία;

 

Μυρίζουν : το άρωμα του χώρου, των προϊόντων , της πετσέτας, ακόμη και το δικό σου άρωμα.

Για έντονη αίσθηση καθαριότητας προτιμάτε τη μυρωδιά του λεμονιού, για χαλαρωτική διάθεση το άρωμα της λεβάντας, ενώ για αναζωογονητικές εμπειρίες, οσμές της μέντας και του θυμαριού!

 

Aφή : Μέσω της αφής, αντλούμε σημαντικές πληροφορίες για την ποιότητα, την απαλότητα και την ανθεκτικότητα του προϊόντος, αποκτώντας ταυτόχρονα μία ιδιαίτερη εξοικείωση με αυτό. Παραπέμψτε τους να αγγίξουν τόσο τα μαλλια τους, όσο και τα προϊόντα, για να νιώσουν τις υφές .

 

Γεύονται :Η γεύση δημιουργεί το πιο έντονο αίσθημα οικειότητας, συγκριτικά με κάθε άλλη ανθρώπινη αίσθηση. Έτσι λοιπόν μπορούν να απολαύσουν, το ιδιαίτερο ρόφημα που θα τους προσφέρετε, αντιοξειδωτικό τσάι, χυμούς, κάποιο κόκτειλ, κτλ

 

Αναλογιστείτε, απλώς, τις φορές που κάποιο κατάστημα ρούχων ή υπηρεσιών ομορφιάς σάς προσφέρει μία καραμέλα ή ένα μπισκοτάκι κατά την αναχώρησή σας από αυτό. Στόχος, κάθε φορά, είναι η δημιουργία ευχἀριστων συναισθημάτων για τον χώρο και το brand του, μέσω της γευστικής απόλαυσης.

Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των αισθήσεων που λαμβάνουν μέρος σε μία εμπειρία ή αλληλεπίδρασή μας με ένα brand, τόσο πιο βαθιά αυτή θα χαραχθεί στη μνήμη μας. Κατ’ επέκταση, η συναισθηματική σύνδεσή μας με το brand θα γίνει ακόμη εντονότερη.

Ας δημιουργήσουμε ένα χώρο εμπειριών! Με τις εικὀνες του,

το άρωμα του ή τα αρώματα του, τη μουσική του, τις υφἐς του, ακὀμα και τις γευσεις του .. και ας ταξιδἐψουμε τὀσο τους πελἀτες μας οσο και εμας τους ἰδιους εκεἰ ακριβὠς που θἐλουμε!!

 

ΙΩΑΝΝΑ ΤΖΙΓΚΑ
HairXpert – NLP Master Practitioner
INSPIRATIONHAIREXPERTSTHE HAIRXPERTS BY IOANNA & SISSY